Den anden arbejdsweekend på de moduler der skal danne østkurven på Langelandsbanens venner’s modulanlæg bestod hovedsagelig af fortsat skinnelægning, så man nu både har sporene klar til Krogsbjerg station på Spodsbjerg linjen (østgående spor), samt Vindeby trinbræt på Bagenkop linjen (sydgående spor).
Der lægges skinner på den første del af østkurven.
Her ses Krogsbjerg station i sin lange form, her er det ene af de to ekstra moduler til stationsområdet sat på kurvens midte.
Der er vist opstået et mindre problem med bane-ingeniørens sporlægning.
Under sporlægningen er det naturligvis på sin plads at få noget materiel fra Langelandsbanen ud og lave prøvekørsler.
Der er lavet prøvekørsler og østkurven er blevet klar til at få monteret strøm.
Krogsbjerg station midt på østkurven i sin korte form.
Der er lavet prøvekørsler og østkurven er blevet klar til at få monteret strøm.
Fem IB vogne på vigesporet ved Krogsbjerg station.
Puha vi har nået skinnelægning på østkurven og chefkokken René er ved at gøre klar til dagens højdepunkt, som udgøres af et rigtigt godt måltid mad.
Der er lavet prøvekørsler og østkurven er blevet klar til at få monteret strøm.
Krogsbjerg station er planlagt til at kunne laves i to udgaver, her ses den korte form med fem IB vogne holdende på vigesporet.
Krogsbjerg station er planlagt til at kunne laves i to udgaver, her ses den korte form, der kan indskydes to lige moduler der hvor de hvide ledninger ligger.
Her er Vindeby trinbræt, der lige fik sneget sig med ind på de nye kurvemoduler
Østkurven er klar og dagens højdepunkt er ved at blive til ude i det fjerne
Her ses udfletningsmodulet hvor man kører lige frem mod Spodsbjerg og det vigende spor bringer dig mod Bagenkop.
Retur til:
Østkurven
Langelandsbanen
Like this: Like Loading...