Kommentar til “Spur1 Unterwegs december – vol 1

  1. KISS BR 50ÜK, DSB litra N?

    Øv, desværre er der efter min mening meget, der skal ændres, hvis man ønsker en DSB litra N til den pris, som en KISS model BR 50ÜK koster. Der skal skæres, ændres, tilføjes og males. Det positive er, at fodpladen ikke er ført frem, men er som på de tidlige litra N, ligesom de tyske røgnedslagsplader også i få tilfælde kan anvendes. Og så er det kun til N 203, hvor tagudluftningen på førerhuset kan bruges. Et andet særkendetegn er formindskelsen af kulrummet på tenderen, men det tror jeg nok er til at overse.
    Sværere er det nok at få fjernet den tyske Knorr-fødevandsforvarmer, der ligger på tværs øverst på røgkammeret samt nok ikke mindst, den svejste store kombinerede damp- og sanddom på kedelryggen og erstatte den med ”almindelige” sandkasser og dampdomen.
    Desværre er det altså ikke ”bare” at ommale og omlitrere modellen.
    Men bortset fra det, er det jo en aldeles superflot DB BR50ÜK for dem, der holder af disse lokomotiver. Og så må man jo selv dyrke sin MJ hobby som man ønsker og heldigvis for det!
    Steff

Skriv en kommentar

Annonce