9. marts 2016:
Efter fremstillingen og tilpasningen af den første overdel i metal til DSB litra F damplokomotivet, er tiden nu kommet til næste step i fremstillingsplanen.
Det betyder at Kim Møller fra Tikøb Støberi nu arbejder på overdel nummer to, der bliver fremstillet som en sandwich af flere lag styren, for at opnå den tykkelse som der til, for at afstøbningen i resin opnår den rette styrke.
Kim Møller oplyser, at der endnu mangler at blive fremstillet og monteret masser detaljer på overdelen, inden den som master kan danne grundlag for den endelige støbeform.
I samme forbindelse siger Kim Møller, at byggesættet til DSB litra F overdelen bliver leveret i fem dele:
1 – kedel og førerhus i en samlet støbning.
2 – skorsten.
3 – dome.
4 – røgkammerdør.
5 – tagplade.
De fire første dele kommer som resin støbninger, mens taget bliver af valset metal.
10. marts 2016:
Arbejdet på masteroverdelen til DSB litra F damplokomotivet skrider godt frem i øjeblikket, flere og flere detaljer kommer på plads, og endnu flere er under planlægning!
Det er nu tydeligt at se, at Kim Møller her har valgt at bygge versionen med lav kulkasse, forlænget med brædder.
15. marts 2016:
Med den nye kedel på plads i masteroverdelen, bliver der nu både tilføjet masser af små detaljer, samt fremstillet den markante dome der skal stå på kedlen.
16. marts 2016:
Flere og flere detaljer kommer i disse dage på plads på mastermodellen, og i følge Kim Møller fra Tikøb Støberi, er “mangellisten” ikke ret lang nu.