Vi har tidligere annonceret, at nu kom der en Spor1 model af DSB diesellokomotiv litra Mz, men det viste sig den gang at være en aprilsnar.
Men nu er det alvor, for Ole Holm fra 4DTrains har nu præsenteret den første prototype, og resultatet ser mildest talt meget lovende ud.
Selv præsenterer Ole Holm projektet således:
MZ vil forventeligt komme i et oplag på 10-15 styk, i den udgave, som man måtte ønske sig.
Lokomotiverne bliver produceret i Danmark.
Forventet pris ca. 15.000,- dkr.
Overdelen bliver primært i 3D printet plast, med enkelte detaljer i messing. bund i laserskåret rustfrit stål, Bogier og bogie sider i plast.
Træk på alle 6 aksler og transmission med tandremstræk og 34 kuglelejer!!!!!
ESU Loksound 5 og Røggenerator og original MZ lyd.
LED belysning med LED indstøbt i skalatro “glødepærer”.
Lokomotivet kan klare radius 1020 millimeter med klo-koblinger, så alle kan få glæde af en MZ på deres bane.
Udskiftelige åbne og lukkede fronter eller sneplove (alt efter epoke) til klo eller skruekoblinger.Følg den videre udvikling i projektet på 4DTrains Facebook side samt her på siten.
Lokomotiverne bliver produceret i Danmark.
Forventet pris ca. 15.000,- dkr.
Overdelen bliver primært i 3D printet plast, med enkelte detaljer i messing. bund i laserskåret rustfrit stål, Bogier og bogie sider i plast.
Træk på alle 6 aksler og transmission med tandremstræk og 34 kuglelejer!!!!!
ESU Loksound 5 og Røggenerator og original MZ lyd.
LED belysning med LED indstøbt i skalatro “glødepærer”.
Lokomotivet kan klare radius 1020 millimeter med klo-koblinger, så alle kan få glæde af en MZ på deres bane.
Udskiftelige åbne og lukkede fronter eller sneplove (alt efter epoke) til klo eller skruekoblinger.Følg den videre udvikling i projektet på 4DTrains Facebook side samt her på siten.
Det er rigtigt glædeligt at nogen med håndelag glæder andre med deres frembringelser. Her en litra MZ I. Og som jeg kan læse på et andet fora, udvikler Ole Holm også tilbehøret til sine lokomotiver, f.eks. et projekt med en dieselstander og senere for os “dampere” både en vand- som en kulkran. Kulkranen kan jo ikke laves ud fra et udenlandsk forbillede, da den gængse DSB kulkran jo var DSB og ikke udenlandsk.
Så nu er der både PRIONOR, TIKØB og 4DTrains der hjælper med den ældre størrelse 1. Bedre kan det jo ikke være.
Bedste spor 1 hilsener
Steff