I serien af moduler der dækker strækningen forbi Broløkke Trinbræt, er dette modul (nummer 2) det næst sydligste.
Planen er at sporforløbet ligger lidt skråt hen over modulet, og det samme gør grusvejen der krydser sporet. På den måde slipper man for, at alt er parallelt med kanterne, hvilket giver en virkning af at modulet er større end de blot 120 gange 75 centimeter det reelt måler.
Modulet set i fugleperspektiv, mod venstre (nordlig retning) kommer Magleby broen og derefter indkørslen til Broløkke trinbræt. Mod højre er der placeret et strækningsmodul der støder på til de moduler der rummer Søndenbro station.
På modulet er placeret en enkelt bygning, det er bygningen ved den gamle sportsplads, som stadig er bevaret (2016) – omend i lidt medtaget stand.
Vores model af bygningen er fremstillet i 3 millimeter MDF-plade, med døre og vinduer lavet i kunststof.
Vægge, vinduer og døre er samlet og malet.
Taget er lagt. Nøglehuller og dørgreb monteret og malet.
Taget malet og patineret.
Huset prøve opstillet på modulet.
Her ses tydeligt forskellen på før og efter patinering.
Broløkke trinbræt – moduloversigt:
Modul 1 – strækningsmodul med tilkobling til Søndenbro (sydligste modul)
Modul 1½ – Røjlevejen trinbræt
Modul 2 – strækningsmodul
Modul 3 – Magleby broen
Modul 4 – sydlige indkørsel
Modul 5 – Broløkke trinbræt
Modul 6 – nordlige indkørsel
Modul 7 – strækningsmodul mod udfletning til Rudkøbing og Spodsbjerg (nordligste modul)
Retur til Broløkke trinbræt præsentationen
Retur til Langelandsbanens Venner’s velkomstside